Gruppfoto Goodpoint

Foto: Therese Rundgren



 

Att dela kunskap för en Hållbar värld



Aldrig har förmånen att få fokusera på hållbarhet som sin kärnverksamhet känts viktigare eller mer betydelsefullt än det gör just nu.

 


 

Det har hänt enormt mycket inom såväl Goodpoint som vårt område sedan vi började år 1981. Då var miljö en fråga som behandlades för sig – om ens det. Idag är hållbarhet högst upp på ägares, styrelse och ledningsgruppers agenda som en naturlig del i varje framgångsrik organisation.

2022 har varit ett både viktigt och framgångsrikt år. När vi växer och skapar nya samarbeten uppstår nya möjligheter till förbättring. Goodpoint har förvärvats av Semcon, som sedan i sin tur köptes upp av Ratos. Det betyder att vi som helägt dotterbolag i ännu större utsträckning kan bidra till en mer hållbar värld.

Goodpoint vision ”Att dela kunskap för en hållbar värld” betyder för oss att vi hela tiden strävar att utveckla oss själva och stötta varandra, för att på så sätt kunna ge vårt yttersta till våra kunder. Genom vårt arbete kan vi bidra till att göra omvärlden lite bättre, lite mer hållbar.

Vi har en unik position genom vår långa historia med banbrytande uppdrag, våra fantastiska kunder, engagerade medarbetare och ägare. För mig har det alltid varit viktigt att skapa goda kundrelationer och driva utvecklingsprojekt tillsammans med kunderna. Tack vare den filosofin har Goodpoint kunnat utvecklas som ett av Sveriges ledande konsultbolag inom hållbarhet.Jag ser fram emot att få hälsa fler nya medarbetare och kunder välkomna nästa år, på en fortsatt spännande resa.

I år har vi valt att skänka vår julgåva till UNHCR:s arbete för människor på flykt, med tanke på situationen i Ukraina.

 
En riktigt God Jul & Gott Nytt År önskar Goodpoints VD