Företagens intressenter har förväntningar på ett konkret ansvarstagande som genomsyrar affärsstrategin, verksamhetsutvecklingen och chefers och medarbetares kommunikation och handlingar. Hållbarhetsarbetet minimerar risken att genom sin verksamhet skada människa och miljö samtidigt som det skapar positiva värden som stärker varumärket. Och det är i kommunikationen med intressenterna som dessa värden realiseras. En öppen och tydlig kommunikation kring hållbarhetsarbetet är avgörande för företagets möjlighet att stärka sin trovärdighet och minimera förtroenderisker.
Goodpoint arbetar med effektiva och beprövade metoder för att hjälpa företag och myndigheter att analysera omvärldsfaktorerna ur ett hållbarhetsperspektiv, värdera risker, göra strategiska prioriteringar, sätta mål och följa upp. Vi kopplar hållbarhetskommunikationen till strategin och till den konkreta uppföljningen av hållbarhetsmålen. Det gör oss till en värdefull partner för trovärdig, balanserad och effektiv hållbarhetskommunikation.
Kontakta mig om du har frågor kring hur vi arbetar med strategi och kommunikation.